plusikassan.se
-

egoboost

" Jag brukar säga att det skulle vara enklare att bo i Sverige om folk var lite mer egoistiska. Egoism har idag en negativ klang, men för mig är det positivt att sätta mig själv främst. Om folk tänkte på sitt eget välmående i första hand och prioiterade sitt eget liv, skulle vi leva i ett land som var lite snällare, med mindre jantelag och där det var okej att sticka ut och lyckas. Det skulle framförallt vara okej att få säga högt "gud, vad vacker jag är idag", utan att någon tyckte att man var konstig. Men det verkar som att man måste ha komplex för att vara normal, att man inte får vara nöjd med sig själv som man är utan ska ha saker att vara missnöjd kring."

Bara dessa rader tycker jag är heelt klockrena?! 
Har läst inledningen och har läst Päron och plugg-sluta brusa upp i onödan ,och åh min gud så underbart.
Undertitlen " Blondinbellas överlevnadsguide för unga tjejer" stämmer på bara detta lilla?
Jag har redan lärt mig utav boken vad kommer jag inte lära mig när jag läst ut den ?

Läser aldrig Blondinbellas blogg, men hennes bok är nått jag rekomenderar.


Kommentarer

Gör mig glad och kommentera ;) :

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej på bloggen)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

RSS 2.0